- Google probeert adverteerders over te halen om een AI-tool genaamd Performance Max te gebruiken om advertenties te plaatsen.
- Sommige adverteerders zijn van plan om minder uit te geven aan de tool, omdat ze niet zelf kunnen bepalen waar hun advertenties verschijnen.
- De adverteerders zeggen dat het moeilijker is om de effectiviteit van verschillende advertentieformaten en targets te meten.
- Lees ook: AI-bedrijven trainen hun modellen met informatie waar auteursrecht op rust: de aanpak van dat probleem is bepalend voor de toekomst van artificial intelligence
Google zet in op kunstmatige intelligentie om de prestaties van advertentiecampagnes te verbeteren en daarmee de inkomsten uit deze tak weer op te krikken.
Een van de belangrijkste producten in deze strategie is een twee jaar oude tool genaamd Perfomance Max. Deze gebruikt kunstmatige intelligentie om te bepalen op welke Google-sites de advertenties het beste geplaatst kunnen worden. Google probeert de tool nu meer onder de aandacht te brengen bij marketeers van kleinere bedrijven.
Performance Max is vooral interessant voor retailers. Die gebruiken de tool om klanten te vinden en verkopen te stimuleren, zeggen meerdere Amerikaanse mediabureaus.